نقشه ۱.۲۰۰۰ چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : یگانه

نقشه ۱.۲۰۰۰ از جمله نقشه‌هایی است که تهیه‌ آن برای ساخت و ساز ضروری تلقی می‌شود‌. عدد ۱.۲۰۰۰ در واقع مقیاس این نقشه است و اگر با مقیاس آشنایی داشته باید می‌دانید که عدد ۱.۲۰۰۰ به این معنا است که پارامترهای موجود در نقشه ۲۰۰۰ برابر کوچکتر از اندازه واقعیشان می‌باشند.

این نقشه‌‌ها توسط مهندسین نقشه بردار تولید می‌شوند. مهندسین نقشه بردار مهندسینی هستند که با دوربین‌های نقشه برداری فعالیت می‌کنند و حتما برایتان پیش آمده است که هنگام عبور از خیابان این افراد را پای دوربین‌های نقشه برداری دیده‌اید‌.

مهندسین نقشه بردار با نگاه کردن به دوربین نقشه برداری اعدادی را یادداشت می‌کنند که ممکن است در نگاه اول برای ما نامفهوم باشد اما پس از تکمیل کار همه‌ی اعداد برداشت شده تبدیل به نقشه خواهند شد.

برای تهیه نقشه ۱.۲۰۰۰ مهندسین از دستگاه یو تی ام استفاده می‌کنند و سپس آن را در مقیاس ۱.۲۰۰۰ قرار می‌دهند. دستگاه‌ یو تی ام نیز در واقع دستگاهی است که  مهندسان نقشه بردار یا نقشه کش از آن برای بدست آوردن طول، عرض، زوایا و مساحت زمین استفاده می‌کنند و پس وارد کردن مختصات جی پی اس و تهیه نقشه آن را به مقیاس ۱.۲۰۰۰ تبدیل می‌کنند‌.

http://www.payankaar.com/





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: